Tuesday, June 30, 2009

USA #1

Hey folkens,
Nu har jeg blogget meget på islandsk, og jeg er begyndt at tvivle lidt på, hvorvidt jeg når ud til nok mennesker, så derfor vil jeg fra nu af forsøge at appellere til et nyt publikum. Efter har i læst må i derfor meget gerne skrive en comment til blogget, så jeg ved at i læser det. Cool.
OK, lad os starte fra starten af. I lørdags vågnede jeg i min egen seng, hjemme på Østerbro (2100, hvis nogle skulle være i tvivl). Jeg vågnede usædvanlig tidligt, fordi jeg skulle med min familie af sted til USA - nærmere bestemt, sunny Californien. Turen tog meget (jeg ville egentlig også gerne understrege ordet meget, men da det ikke er muligt, vil jeg bede jeg læse sætningen en gang til og virkelig lægge ekstra meget tryk på !!meget!!) lang tid. Først fløj vi fra CPH til Frankfurt, hvorefter vi fløj fra Frankfurt til LA. Vi landede omkring kl. 18 lokal tid (3 om natten den næste dag i DK). Vi gjorde ikke meget den første dag, andet end at tjekke os ind på hotellet, gå ud og spise, og hjem og sove. Næste dag vågnede vi tidligt, og gik ned på hotellets restaurant, hvor vi spiste American breakfast, bestående af æg, bacon, pandekager, frugt, og nogle lidt spøjse pølser. Efter morgenmaden gik jeg ned i hotellets fitness center og fik min daglige træning overstået. Derefter kørte vi ned til Downtown LA for at se Staples Center, som er den arena, hvor blandt andet LA Lakers, LA Clippers, og LA Kings spiller deres hjemmekampe. Det er en meget flot, og enormt stor arena. Udenfor er der statuer af basketlegenden Magic Johnson, bokseren Oscar De La Hoya, og Ishockeylegenden Wayne Gretzky. Indenfor er der en butik der sælger udstyr fra alle disse hold.

Bagefter kørte vi over på Sunset Blvd, og Hollywood Blvd, hvor vi blandt andet så Kodak Theatre og Walk of Fame. Der bliver i disse dage fokuseret overdrevet meget på Michael Jacksons død - alle de store tv-stationer, opdaterer konstant med nyheder fra sagen, og radiostationer holder MJ-martons, og på Los Angeles gader ligger der bunker af blomster, stearinlys, og breve fra fans. Derudover lader det til at der er startet en ny business her i byen, der går ud på at sælge t-shirts, hvor der står RIP osv. På Walk of Fame, var der lang kø for at komme hen og se MJs stjerne. Det var ikke ligesom i det nye hit-reality-show, "Victoriah goes to Hollywood", hvor Victoriah bare kunne gå op til hans stjerne uden besvær (hvis i ikke har set showet, så gå til klik her). Efter vi havde være på Walk of Fame, tog vi på stranden i Santa Monica. Santa Monica Pier er nok den del der er mest kendt, det er nemlig der, hvor der er sådan et tivoli, med pariserhjul, og rutsjebane osv. Efter vi havde dyppet vores ben lidt i Stillehavet, spist en kanelstang, og vist vores respekt til de omkomne i Irak, drog vi hjemad til hotellet, hvor jeg lige fik taget dukkert i poolen inden vi skulle ud og spise Chinese. Very nice.
I går vågnede vi igen tidligt for at spise morgenmad. Derefter tog vi til Universal Studios. For en filmfan som mig, var det en meget interessant oplevelse. Vi så blandt andet deres "fake-byer" - der er sådan et område, hvor der er små bydele, der skal repræsentere alle dele af verden. Vi så blandt andet motellet, hvor Psycho blev optaget, vejen fra War of the Worlds (der lå et smadret Boeing-fly, der engang havde været i brug), og så så vi også vejen som Desperate Housewives foregår på. Derudover så vi, hvordan de laver special-effects osv. Vi så biler sprænge i luften, en subway-station blive oversvømmet og en bro falde sammen. Cool stuff! Efter en tur på Starbucks (hvor jeg fik et gavekort, fordi jeg skulle vente i fem minutter, hehe) tog vi til Beverly Hills. Hvis nogen skulle være i tvivl, er det en meget smuk bydel, med mange flotte huse, og store shoppinggader, hvor asfalten er evigt ren, butiksvinduerne altid shiny, og palmetræerne på hver side af gaden strækker sig højt op i vejret. Vi tjekkede Rodeo Dr ud, for bagefter at køre op til den øverste del af Beverly Hills til gaden Mulholland Dr. Utrolig smukt sted med udsigt over hele (igen det med understregning) byen. I dag kører vi til Las Vegas, hvor vi skal være de næste fire-fem dage.
Det var alt for denne gang. Tak for at læse, og kom igen!
LOVE Kári!

5 comments:

  1. Ég fylgist með ykkur!:) (dem, gat ekkert undirstrikað í þessari setningu...)

    ReplyDelete
  2. ...og þetta var Ýrr, ekki Biggi!

    ReplyDelete
  3. Det lyder rigtig lækkert Kari. Nyd ferien!
    Hilsen Tobias

    ReplyDelete
  4. Sygt K. Det lyder fanme sweet. Jeg er også pænt meget nede med din reference til "Victoriah Bonitah Bech" ( understreg og gentag h'erne)
    Men du skal jo ligeledes tænke på at en stjerne som hende, jo kan gå frit hvor hun vil . . . eller er det ikke sådan det hænger sammen?
    Jeg er nu glad for at du underretter mig, her hjemme i dk:D
    word up.

    Love

    /Joe Moe

    ReplyDelete